Poštovani posjetitelji,
Plan izleta našeg društva izrađen je s najboljom namjerom kako bismo vam pružili nezaboravna iskustva i trenutke provedene u prirodi. Ipak, želimo naglasiti da je plan podložan promjenama zbog različitih razloga, kao što su vremenske prilike, privatne okolnosti ili odluke izvršnog odbora društva.
Za svaki pojedini izlet uvijek se možete informirati kod zaduženog vodiča. Ako vodič nije naveden, sve dodatne informacije možete dobiti utorkom na sastanku društva, koji se održava u 19:30 na adresi J. J. Strossmayera 1, prvi kat.
Na sljedećoj poveznici možete preuzeti PDF dokument s planom izleta za ispis. Molimo vas da obratite pažnju na verziju dokumenta – ovdje će uvijek biti dostupna najnovija i ažurirana verzija plana!
Sretan put i uživajte u svakom koraku!
Predsjednički izlet – Dolinom Pištanske rijeke
19.01.2025., Nedjelja
Opis izleta:
• Polazak iz Osijeka u 7:00 sati, parking trgovačkog centra Interspar Sjenjak (kod Rokatiki),
• Vožnja do Gornja Pištana (cca 1:50 minuta, 80 km), kratka pauza u Našicama (kava, čaj, doručak)
• U 9:00 krećemo sa hodanjem,
• Ruta: Gornja Pištana – vrh Rustak(415) – vrh Vis(403) – kanjon Pištanske rijeke – Gornja Pištana
• Povratak prema Osijeku oko 14h, dolazak u Osijek oko 16:00 sati.
Kružna staza 4 sati hoda / ukupno 5 sati s pauzama, porast/smanjenje nadmorske visine +/-391 m.
Kondicijska zahtjevnost: K1 – Lagano, tehnička zahtjevnost: T1 – ne zahtjevno.
Cijena prijevoza autobusom po osobi: 13,00 EUR (minimalan broj sudionika 35)
U slučaju lošeg vremena izlet se odgađa.
Hrana i piće: Iz ruksaka / u vlastitom aranžmanu.
Prijave na izlet:
Darko Bušić, darko@imputo.hr
Mob: 098/22-33-66 (poziv, SMS, Viber)
Uplate se primaju na sastancima društva utorkom (ranija uplata prijevoza rezervira mjesto).
Oprema:
• Planinarska iskaznica s uplaćenom članarinom za tekuću godinu
• osobna i zdravstvena iskaznica
• obuća (čvršće tenisice ili gojzerice) i odjeća prilagođena vremenski prilikama i višesatnom hodanju
• štapovi za hodanje tko želi (nema uspona)
• Minimalno 2l vode
• Sva druga potrebna oprema za jednodnevni izlet
Napomene
• Svaki sudionik pristupa izletu na vlastitu odgovornost
• Nije dozvoljeno uznemiravanje životinja, branje biljaka, te bacanje otpada po okolišu.
• Organizator zadržava pravo izmjene programa izleta prema uvjetima na terenu.
• Tijekom izleta sudionik izleta treba:
• Skrbiti se o svojoj sigurnosti i sigurnosti drugih planinara;
• Postupati prema uputama glavnog vodiča;
• Ponašati se u skladu s načelima planinarske etike;
• Čuvati ugled planinarske udruge;
• Biti odgovoran glavnom vodiču.
• Svaki sudionik svojim pristupanjem izletu potvrđuje da je upoznat s uvjetima izleta te da ispunjava
zdravstvene, fizičke i tehničke uvjete za sigurno sudjelovanje na izletu, da izletu pristupa na vlastitu
odgovornost, da ima plaćenu članarinu Društvu, te da će se u skladu s planinarskom etikom
pridržavati plana izleta, uputa i odluka glavnog vodiča.
• Glavni vodič ne snosi odgovornost za osobu koja se samovoljno udalji od vođene skupine, bez
njegova znanja ili protivno njegovoj uputi.
Ostatci Gutmanove pruge
Nakon što su radnici šumarije srušili ovaj dio šume, između Gornje Pištane i Kokočaka, ukazali su se
kameni stupovi koji su nekada predstavljali most po kojem je išla Gutmanova pruga i željeznica.
Gutmanova željeznica bila je mreža pruga širine 1000 mm, a dugačka 165 km. Protezala se od Osijeka preko Valpova, Belišća, Donjeg Miholjca do Orahovice, a drugim krakom do Slatinskog Drenovca i Voćina pa skoro do pod sam vrh Papuka gdje su bila brojna šumska radilišta. Pruga je bila prvenstveno namijenjena za prijevoz drveta od slavonskih brda do Belišća na Dravi gdje je bila tvornica za preradu sagrađena 1884. godine. Usput prevozila je i drugi teret i putnike. Glavni odvojak ove pruge išao je od Osijeka preko Valpova i Donjeg Miholjca u Noskovce, gdje se vezao na prugu Našice-Sveti Lovrinc. Prvi dio pruge od Belišća do Kapelne gradila je tvrtka S. H. Gutmann 1890. radi eksploatacije šuma, a drugi dio pruge Noskovci-Viljevo (Kapelna) predan je u promet 1896. godine. Dvije godine kasnije 1899. na prugu Osijek-Našice gradi se odvojak Belišće-Prandauovci. Pruga je ukinuta 1960-ih godina, tračnice i pragovi povađeni a vagoni i lokomotive izrezani u staro željezo.