Izlet u Brčko bez Brčkog

rujan 4, 2019 Jela Knežević

Po našem planu i programu, 30. kolovoza 2019. uputili smo se na trodnevni izlet u Brčko i hodanje po Majevici. U posjetu su nas, ranije na zajedničkim susretima planinara u Požegi, pozvali planinari iz PD Granaš iz Brčkog, ponosni što imaju novi  i lijepi planinarski dom Svetog Bernarda u kojem su nas željeli ugostiti. I tako je nas 19 planinarki i planinara krenulo put Bosne u 16 sati, većina pomalo umorna nakon radnog dana. No put u velikom autobusu, brz prijelaz državnih granica i opuštena atmosfera pokazali su se dobrim načinom za zaboravljanje svih radnih i drugih obveza koje su ostale u Osijeku.

Dočekali su nas domaćini u mjestu podno doma, autobus gore ne ide pa smo već prvi dan prošetali lijepom prirodom. Za to vrijeme nas je pratio i snimao dron domaćina, poželjevši nam dobrodošlicu na vrlo suvremen i neobičan način. Dom nas je ostavio bez daha, veliko i novo zdanje, s pločicama i mramornim stepenicama, u drvenim gredama, s prekrasnom stolarijom, sanitarnim čvorovima, prostranim spavaonicama s udobnim krevetima, moderno opremljenom kuhinjom i boravišnim prostorima, internetom, a sve sterilno čisto… Imali smo dojam da smo u hotelu više razine, a naše oduševljene nismo krili ni ponosnim domaćinima. Saznali smo da je velik dio sredstava za gradnju i opremanje doma dobiven iz donacija domaćih ljudi koji su otišli „trbuhom za kruhom“, ali nisu zaboravili stari kraj. Dijaspora je svugdje široke ruke.

Nakon upoznavanja, smještaja i osvježenja, shvatili smo da je domaća ekipa planinara i planinarki iz PD Granaš vesela kao što smo i sami pa je ostatak večeri protekao u dobroj glazbi i druženju.

Ne prerano i opušteno ujutro krećemo na hodanje uz domaće vodiče, a priključili su nam se i neki njihovi planinari, tako da se ekipa uvećala. Domaćini su inače cijelo vrijeme bili iznimno susretljivi i srdačni, trudili su se ugoditi nam na svakom koraku i boravak učiniti nezaboravnim, što im je uspjelo. Tako se dočekuju gosti u Bosni. Dakle, laganim tempom hodamo oko pet sati  kružnom stazom Torovi –Slatine – Cvjetanovića Brdo – Pećine – Kapela sv. Jurja – Mumina pećina – Štrepci – Pejakovac  pa natrag u dom. Slike sa svake točke već su podijeljene u velikim količinama po Fb, a ja nisam bilježila imena ovih točaka za vrijeme hodanja jer sam zajedno s drugima uživala u prekrasnoj prirodi i vidikovcima i u dobrom društvu. Samo sam ih, priznajem,  gotovanski prepisala iz izvješća domaćina o našoj posjeti s njihovih stranica. A domaći ljudi ionako to sve bolje znaju. U domu nas je dočekao fenomenalan grah s koljenicom, a u kombinaciji s lukom i pivom bio je pun pogodak. Sreća pa je bilo dovoljno rano da se kojekakvi probavni procesi stignu dovršiti do polaska na spavanje u zajedničku spavaonicu. Neki su se prije večere uspješno okušali u savladavanju prepreka u adrenalinskom parku ispred doma, a neki su uživali na zip line-u, što je zabilježeno i podijeljeno na Fb. Domaćini stvarno nude svakakvih sadržaja. Nakon večere uslijedila je zabava uz zajedničko druženje, dobru glazbu, ples i pjesmu, uz neka bliža upoznavanja zahvaljujući kojima smo svi sutradan pozvani na, u tu svrhu darovano prase s ražnja. Nije nas trebalo dugo moliti, a zbog promjene plana i kratkoće vremena, posjet Brčkom je hitro ostavljen za neki drugi izlet. Tako je naš izlet u Brčko prošao bez Brčkog.

U nedjelju ujutro opet lagano i opušteno krećemo na hodanje kružnom  stazom Bunarić – Peškiri – Sjedanke i povratak u dom (nazivi točaka opet prepisani iz izvješća domaćina). Priroda je prekrasna, krajolici blagi, staza lagana. Smijalo se i pjevalo cijelim putem, i na odmorištima ispod bala sijena, što je ovjekovječeno zauvijek na Fb. Pjesma se daleko čula, a bilo je slavonskih i bosanskih, sve stare tradicijske za koje sve riječi zna naša Darija, a mi druge žene spremno pratimo. Muški su nam se glede pjesme držali malo po strani, ali pripreme za planirane „svatove“ su ionako ženski posao. Ulazak u dom je bio uz pjesmu i buket, kako i priliči, a obavljeno je i sve drugo što treba oko mladenaca u šali, veselju i pjesmi što je opet zabilježeno i dronom (drage Zanatlije, a da si i mi kupimo jednoga?).  Mogu vam reći da je prase bilo odlično, a dočekalo nas je sve kao u hotelu, a ne u planinarskom domu. Tako svoje goste dočekuju planinari i planinarke iz PD Granaš iz Brčkog.

Nakon ručka slijedi srdačno pozdravljanje, uz upućene pozive  planinarima iz PD Granaš da dođu k nama. A i mi smo njima obećali da ćemo se svakako vratiti, jer ovakvo veselje se mora ponoviti. Ispratili su nas do samog busa, a mi smo, bogati za pregršt novih prijatelja i još jedno lijepo druženje, pošli put Osijeka.

planinarka Sanja Vladović

Na IZLET NA MAJEVICU-BRČKO 30.VIII-01.IX.2019. petak u 16 sati krenulo nas 19 s luksuznim klimatiziranim autobusom za 50 osoba uz elegantne prelaske granica i za dana i vrućine stigli do kapelice Sv. Bernarda i dijelom pješice za dvadesetak minuta do Planinarskog doma Sv. Bernarda PD Granaš na 514 m koji treba okititi sa 5 planinarskih zvjezdica.
Uz neponovljivo srdačan doček domaćina Franje, Filipa, Zvonka i svih narednih dvadesetak dragih ljudi u druženju, pjesmi, neopisivim izljevima smijeha naše još neznane „mlade“, hladimo se pivom i ostalim sredstvima. U subotu u 9.30 krećemo na hodanje kružnom stazom br. 2 spustom do potočića te ugodnim usponom, zaslugom na naše Bube koja je na čelu kolone diktirala uspon te nam je omogućila zapažanje i opipavanje krajolika u okruženju.
Oko podneva se tražila hladovina jer je sunce pržilo sa barem 330C te nakon obilaska kapelice Sv. Jurja ulazimo u prostranu pećinu orjentiranu na južnu stranu padine u kojoj je bio ugođaj parne kupelji i nakon desetak minuta ulazimo u ljepuškasto mjesto Štrepci gdje se nadopunjava potreba za tekućinama i uspinje tridesetak minuta do doma Sv. Bernard.
Grah koji se kuha od ujutro svojim mirisom pojačava lučenje sline i potrebe za tekućinama raznih vrsta, tako da već oko 16 sati počinje serviranje. Izvanredna kombinacija graha s nogicama i svježim kruhom (žemljičkama) i teško ugasivim potrebama za tekućinom počinje vrhunska zabava ispunjena neprekidnim zaraznim smijehom gledanjem dviju artistica na konopcima adrenalinskog parka, najavama mogućeg  vjenčanja uz prigodnu vokalnu podršku školovanih glasovnih sposobnosti Darije s repertoarom slavonskih bećaraca i poskočica do kasno u noć.
Vedro nedjeljno jutro sada već ozbiljno inficirano zaraznim smijehom i najavom domaćina da nam neplanski peče prase na ražnju kreće se na hodanje stazom br. 3 s usputnim predivnim livadama, proplancima i valjanjem u sijenu te nakon 2,5 sata povratak u Dom. Nakon rashlađivanja i konzumiranja prasetine uz neprekidan do suza smijeh i završnog čina doduše samo verbalnog  vjenčanja opraštamo se sa kao nikad dosad dragim domaćinima.
Krećemo ka svojim domovima u 15 sati i zaobilazimo BRČKO kako nam nešto ne bi pokvarilo ovi dan i već oko 18 sati stižemo na polazno odredište iza Bille na Sjenjaku.